کد خبر 116704
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۲

رژيم اسراييل قصد دارد اعضاي گروهک تروريستي منافقين را به عنوان بخشي از تلاش‌ها براي اسکان دادن تروريست‌هاي ضد ايراني در ۵ کشور متحد امريکا در خاورميانه، در جمهوري آذربايجان سکني دهد.

به گزارش مشرق به نقل از پرس تی وی، گفته مي‌شود لابي‌هاي اسراييلي مقامات جمهوری آذربايجان را براي پذيرفتن و سکني دادن به تروريست‌هاي گروهک منافقين در پايگاه‌ها و پايگاه‎هاي هوايي متروکه تحت فشار قرار مي‌دهند.

اين گزارش مي‌افزايد، اين موضوع در مذاکرات اخير آويگدور ليبرمن، وزير امور خارجه رژيم اسراييل و مقامات آذري در باکو در اواخر آوريل مطرح شده است.

دولت جمهوری آذربايجان اخيرا ۴ پايگاه از ۱۶ پايگاه هوايي و نظامي متروکه موجود در این کشور را فعال کرده است. اين چهار پايگاه را رژيم تل‌آويو اجاره کرده است. جمهوری آذربايجان قصد دارد پايگاه‌هاي ديگر را نيز فعال کند.

رژيم اسراييل ظاهرا به دنبال پايگاه‌هايي در آذربايجان با شرايط يکسان با کمپ اشرف در عراق است تا مانع انحلال کامل اين گروهک تروريستي شود. کمپ اشرف در ۱۵۰ کيلومتري غرب مرز ايران و در خاک عراق قرار دارد.

در پي تصميم دولت عراق براي اخراج اين گروهک تروريستي از خاک خود، کاخ سفيد با مقامات جمهوری آذربايجان، اردن، پاکستان، قطر و عربستان سعودي در حال گفت‌وگو براي اقناع آن‌ها برای پناه دادن به اعضاي گروهک منافقين در خاک خود است.

گروهک تروريستي منافقين در سال ۱۹۸۶ به عراق فرار کرد و در آن جا تحت حمايت صدام حسن ديکتاتور اعدام شده اين کشور قرار گرفت و کمپ خود را در نزديکی مرز ايران مستقر کرد.

اين گروهک تروريستي همچنين به صدام در سرکوب قيام سال ۱۹۹۱ در جنوب عراق و نسل کشی کردهای عراق کمک کرد. منافقين همچنين بارها عليه مردم و مقامات دولتي ايران حملاتي را انجام داده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس